luni, 23 martie 2020

Fisa de lucru Conservarea alimentelor V




Fişă de lucru clasa a V-a
Conservarea alimentelor


Definiţi metoda de conservare “murarea”.                                                         2 p
Enumeraţi etapele de conservare prin deshidratare a morcovilor.                    3 p
Precizaţi 5 norme de sănătate şi securitate în muncă în cadrul conservării     
alimentelor.                                                                                                        4 p

Notă: Se acordă 1 punct din oficiu


Conservarea alimentelor clasa a V-a






Fişă de documentare
Conservarea alimentelor
clasa a V-a

            Conservarea alimentelor – constă în realizarea unui tratament  asupra acestora, în scopul împiedicării alterării şi a creşterii perioadei de păstrare.  

  Metode de conservare
Deshidratarea – constă în uscarea alimentelor prin expunerea la soare şi apoi introducerea lor în cuptor. Se aplică fructelor şi legumelor. Prin uscare produsele îşi păstrează aroma şi gustul.

Sterilizarea - constă în fierberea alimentelor la temperaturi de peste 1000C. Se aplică fructelor şi legumelor.

Pasteurizarea - constă în încălzirea alimentelor la temperaturi de până la         
60-70°C după care sunt răcite brusc la 4-6°C, pentru  distrugerea  microbilor.
 Această metodă se aplică atunci când se conservă  lapte, sucuri de fructe sau legume care se consumă la scurt timp după ce au fost conservate.

            Refrigerarea - constă în păstrarea în frigider a alimentelor la temperaturi cuprinse între -10C şi -20C. Metoda se foloseşte pentru păstrarea fructelor, legumelor, produselor lactate şi pentru mâncarea gătită.

            Congelarea – constă în păstrarea pe o durată mai mare de timp la temperaturi sub 00 C a cărnii, peştelui, legumelor şi fructelor. Alimentele congelate îşi păstrează gustul, aspectul şi valoarea nutritivă la valori foarte apropiate de produsele în stare naturală.

            Sărarea – constă în adăugarea unei cantităţi de sare alimentelor bogate în grăsimi (carne, peşte).  Această metodă are ca efect pozitiv păstrarea pe o perioadă mai mare de timp a alimentelor şi ca efect negativ pierderea unei cantităţi importante de substanţe.

Prin adaosul de zahăr - constă în fierberea fructelor cu o cantitate de zahăr, pentru obţinerea de gemuri sau dulceţuri.

            Afumarea - constă în pătrunderea lentă a fumului produs prin arderea rumeguşului, în interiorul produselor. Metoda se foloseşte la carne şi preparate din carne, peşte, brânză, prune. Produsele afumate vor avea culoare, gust şi aromă specifică.

 Murarea - constă în păstrarea alimentelor într-un soluție de apă cu sare numită saramură, sau apă şi oțet.   Se  aplică legumelor ca: varza, castraveţi, gogonele, gogoşari, ardei iuţi, etc.

            Marinarea – constă în îmbibarea alimentelor într-un sos condimentat, realizat din oțet sau lămâie și care conține uleiuri, ierburi  și  condimente în completarea aromei.

Fisa de lucru CV clasa a VIII-a




Fişă de lucru
clasa a VIII-a



                        După studierea modelului European al CV-ului, completaţi formularul ataşat prezentei fişe, pentru cazul în care doriţi să activaţi în calitate de voluntar  la realizarea revistei de specialitate a disciplinelor tehnice (Educaţie Tehnologică şi Aplicaţii Practice şi Informatică şi TIC.

Grilă de notare
-       respectarea cerinţelor temei; - 2 p
-       completarea tuturor câmpurilor – 3 p
-       corectitudinea exprimării – 2 p
-       corectitudinea redactării -   2 p


Se acordă 1 p din oficiu.
























Curriculum Vitae (CV)
INFORMAŢII PERSONALE

Nume
(Nume, prenume)
Adresă
(adresa completă: număr, stradă, cod, oraş, ţară)
Telefon
(fix;mobil)
Fax
(dacă este cazul)
E-mail
(se precizează adresa electronică folosită)
Naţionalitate
(se precizează)
Data naşterii
(zi, lună, an)


EXPERIENŢĂ
PROFESIONALĂ

(Menţionează pe rând fiecare experienţă profesională, începând cu cea mai recentă:
- Perioada (de la – până la);
- Tipul activităţii;
- Principalele activităţi şi responsabilităţi)


EDUCAŢIE ŞI FORMARE
(Enumeră separat fiecare formă de învăţământ, începând cu cea mai recentă:
-  Perioada (de la – până la)
-  Numele şi tipul instituţiei de învăţământ;
-  Domeniul studiat;
-  Diploma obţinută;
-  Nivelul de clasificare al formei de învăţământ)


APTITUDINI ŞI COMPETENŢE
PERSONALE

Limba maternă

Limbi străine cunoscute
Abilitatea de a :  citi / scrie / vorbi
Aptitudini şi competenţe artistice
(Exemplu: muzică, desen, pictură, literatură,  etc.)
Aptitudini şi competenţe sociale

(Exemplu: studiezi în mediu multicultural,  desfăşori o activitate care presupune lucrul în echipă - teatru, dans, activităţi sportive, etc)
Aptitudini şi competenţe organizatorice
(Exemplu: participare, coordonare activităţi de voluntariat, culturale, sportive, etc)
Aptitudini şi competenţe tehnice7
(Exemplu: utilizare PC, echipamente de comunicare, etc.)
Permis de conducere
 Nu este cazul
Alte aptitudini şi competenţe8
(Competenţe care nu au mai fost menţionate anterior)


INFORMAŢII SUPLIMENTARE
(Se precizează nume/prenume persoane de contact, se ataşează referinţe, etc.)


ANEXE
(Enumeraţi documentele ataşate CV-ului)


CV Europass clasa a VIII-a


Curriculum Vitae clasa a VIII-a




Fişă de documentare
clasa a VIII-a

Curriculum Vitae (CV)
INFORMAŢII PERSONALE

Nume
(Nume, prenume)
Adresă
(adresa completă: număr, stradă, cod poştal, oraş, ţară)
Telefon
(fix;mobil)
Fax
(dacă este cazul)
E-mail
(se precizează adresa electronică folosită)
Naţionalitate
(se precizează)
Data naşterii
(zi, lună, an)
EXPERIENŢĂ
PROFESIONALĂ

(Menţionează pe rând fiecare experienţă profesională, începând cu cea mai recentă:
-    Perioada (de la – până la);
-    Tipul activităţii;
-    Principalele activităţi şi responsabilităţi)
EDUCAŢIE ŞI FORMARE
(Enumeră separat fiecare formă de învăţământ, începând cu cea mai recentă:
-    Perioada (de la – până la)
-    Numele şi tipul instituţiei de învăţământ;
-    Domeniul studiat;
-    Diploma obţinută;
-   Nivelul de clasificare al formei de învăţământ)
APTITUDINI ŞI COMPETENŢE
PERSONALE

Limba maternă

Limbi străine cunoscute
Abilitatea de a :  citi / scrie / vorbi
Aptitudini şi competenţe artistice
(Exemplu: muzică, desen, pictură, literatură,  etc.)
Aptitudini şi competenţe sociale

(Exemplu: studiezi în mediu multicultural,  desfăşori o activitate care presupune lucrul în echipă (teatru, dans, activităţi sportive, etc)
Aptitudini şi competenţe organizatorice
(Exemplu: participare, coordonare activităţi de voluntariat, culturale, sportive, etc)
Aptitudini şi competenţe tehnice7
(Exemplu: utilizare PC, echipamente informatice, etc.)
Permis de conducere
 Nu este cazul
Alte aptitudini şi competenţe8
(Competenţe care nu au mai fost menţionate anterior)
INFORMAŢII SUPLIMENTARE
(Se precizează nume/prenume persoane de contact, se ataşează referinţe, etc.)
ANEXE
(Enumeraţi documentele ataşate CV-ului)


Portofoliul de angajare clasa a VIII-a



Fişă de documentare

Portofoliul de angajare
clasa aVIII-a

Portofoliul de angajare reprezintă “prima impresie” a angajatorului faţă de un posibil viitor angajat.
Modul în care este alcătuit, documentele şi informaţiile conţinute, pot constitui un punct forte pentru următoarele etape ale angajării (interviul, concursul) la finalul cărora se poate obţine sau nu, locul de muncă dorit. 
Astfel, un portofoliu întocmit incorect, poate avea ca efect negativ eliminarea celorlalte etape ale angajării.

Componentele unui portofoliu

-       Scrisoarea de intenţie (motivaţie)
Este documentul  prin care i se aduce la cunoștinţă angajatorului despre interesul unei persoane pentru postul respectiv şi motivul pentru care doreşte acest lucru.

-       Curriculum Vitae (CV-ul)  
Este documentul care cuprinde informații personale referitoare la experiența  personală precum și o parte din personalitatea și obiectivele tale profesionale;
.
-       Cartea de vizită
Este un document de format mic, imprimat pe carton subțire, de formă dreptunghiulară și de culoare albă, care prezintă datele personale (nume, prenume, profesie, număr de telefon, adresă poștală și electronică) ale titularului, care se oferă persoanelor pe care posesorul cărţii de vizită dorește să le poată contacta cu ușurință.

-       Profilul online
Profilul online constă în existenţa unui blog personal sau al unui profil personal creat pe rețelele de socializare, cu scopul de a te face cunoscut în mediul virtual, care este accesat de foarte mulţi angajatori sau agenţii de recrutare.

-       Diplome – Adeverinţe – Certificate
Diplomele, adeverinţe, certificatele sunt documentele  care  confirmă performanţele obţinute într-un domeniu într-un interval de timp.

-       Scrisorile de recomandare     
Sunt documente create de persoane care au interacţionat din punct de vedere profesional cu titularul portofoliului. Aceste documente prezintă activitatea profesională şi atitudinea moral – civică a viitorului angajat.

Flori de toamna